Een handig hulpmiddel voor facilitaire organisaties is het boek: De 13 gaps van facility management.
SeLA-management heeft dit praktische handboek ontwikkeld in samenwerking met studenten van de hogeschool Saxion.
Bewustwording
In het boek wordt op een herkenbare manier beschreven wat de gaps (manco’s) van de facilitaire organisatie kunnen zijn. Bijvoorbeeld dat het beleid niet aansluit bij de klantbehoefte. Of dat er geen wisselwerking is tussen medewerker en klant. Maar ook dat het programma van eisen niet overeenstemt met de realiteit.
Het bewust worden van de gaps is al een stap naar een betere klantexperience.
Kansen herkennen
De 13 gaps van facility management is een kwaliteitsmodel dat organisaties helpt met het zoeken naar kansen om de klanttevredenheid te vergroten. Door deze kansen te herkennen, kan er een brug geslagen worden naar mogelijke oplossingen.
Prijs: € 18,00 (incl. verzendkosten).
Het boek is opgenomen bij enkele hogescholen en ROC’s op de boekenlijst.
Eind juni 2018 is het boek wegens grote belangstelling in herdruk gegaan.
Een artikel in de food hospitality over de 13 gaps.
https://sela-management.nl/wp-content/uploads/2013/11/artikel_food_hospitality2.pdf
Foto’s van de boekpresentatie: